Een groot feest?

16 februari 2018 - Mirissa, Sri Lanka

Daar ging ik dan op naar het zuiden. De bus reis was 2 uur zeiden ze. Nou dat viel dus vies tegen. Uiteindelijk ben ik 5 uur onderweg geweest. Het was wel een hele mooie reis om van alle bergen opeens een heel stuk langs de kust te rijden. Eindelijk aangekomen in maratha. Vanaf hier ging ik een klein stuk door naar the doctors house. Een super leuke plek aan het strand waar ik voor 1 dagje ben geweest.
De volgende dag zijn door gegaan naar mirissa. Aangekomen in space garden het hostel waar ik voor 2 dagen had geboekt. Meteen een super leuk meisje ontmoet daantje. Zij zat hier al even dus die kon meteen even een tour geven. En wat is het een heerlijk plek hier. Aan het strand overal strandtentjes en een top sfeer. Het is een beetje toeritisch maar dat is niet erg naar al het cultuur in het noorden.
'S avonds is er elke avond een strandfeest in een club aan het strand. Op zoek naar de laser aan het strand en dan weet je waar het feestje is.
De volgende dag ben ik mijn eerste surfles gaan nemen. Mensen die me kennen weten dat ik nogal lomp aangelegt ben.. dus het werd wel een uitdaging! Met 4 meiden begonnen we aan onze eerste les. Eerst als sukkeltjes op strand de bewegingen moeten doen. Toen kwamen we er wel achter dat dit zwaar zou worden. Eemaal in het water stond ik de tweede keer al op me bord. Wat een vreugde leverde dat op. Schreeuwend in water en meteen doen als of je nu een pro bent. Haha
Anderhalf uur lang hebben in water gelegen en wat was het leuk! Na verbazing had ik de volgende dag geen spierpijn, top!
Daarna was het weer feesten savonds en game night in het hostel. De 2 geplande dagen die ik hier zou blijven zijn uitgelopen tot 7 nachten. Oeps...
Maar wat heb ik hier een top tijd gehad vooral met daantje en nog genoeg ander gezellig mensen ontmoet. Na een paar keer zelf wezen surfen, wat na verbazing redelijk goed gaat. Ik kan nu zelf opstaan en beetje aankloten op me surfbord.
De mangers van het hostel waren echt toppers! Als je iets wou regelde ze het wel voor je. Zo hebben we shittyshirtnight gehad, kampvuur avond en beachvolleybal. Ook hier weer lennart en cas tegen gekomen. Dan zie je maar hoe klein de wereld toch is.

Na 7 nachten hier was het misschien wel tijd om door te gaan. Met daan en cas samen naar unawatuna gegaan. Op naar camp kush! Het fijne aan de kust hier is dat je nooit echt langer dan 2 uur reist van plek naar plek. Eemaal aangekomen daar was echt even tot rust komen. We sliepen daar in tippi tenten en het was echt een beetje kamperen. Het was even een goeie detox. De dag erop zijn we naar een mooi afgelegen strand gegaan, waar ik mega verbrand ben geraakt! Na 1.5 maand op pad te zijn is dit wel de eerste keer dat is opzich wel een wonder. Daarna door gegaan naar galle om de nederlandse invloeden in sri lanka nog te zien.

Daarna was het weer zover want ja, soof op vakantie en niet in een ziekenhuis belanden? Dat kan natuurlijk niet. Niks heel erg maar voelde me de afgelopen 10 dagen al niet heel lekker, misselijk en veel maagzuur maar de laaste 3 dagen waren heel erg. Twee dagen ziek op bed gelegen omdat me buik me kilde.. dus toch maar even laten checken in het ziekenhuis. Wat hier super snel gaat en er naar verwachting er heel goed uit ziet. Na alle checks bleek het gewoon een buikvirus te zijn dus wat pillen mee gekregen en we konden er weer tegen aan. Daan en ik hadden besloten om de laaste 2 dagen voor daan sri lanka verlaat toch maar weer door te brengen in mirissa. Terug naar ons vertrouwde plekje. Wat een beetje als een thuis voor hier voelt. We kwamen aan en werden met open armen ontvangen door de bazen. Dus de afgelopen 2 dagen hier weer heerlijk rond gehangen en gefeest. Toen vanochtend daan uitgezwaaid want die gaat vliegen vandaag.

En daar gaan we dan nu weer alleen op pad naar de volgende bestemming, hikkiduwa. Wat toch beetje raar aanvoelt want ik heb nog maar 5 dagen hier. Wat is tijd toch snel gegaan. De laaste 5 dagen hier nog even vol genieten van alles wat sri lanka te bieden heeft!

Xoxo
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sanne:
    16 februari 2018
    Tijd voor een nieuw land en nieuwe indrukken en natuurlijk tijd om noortje eindelijk weer te zien!!
  2. Gabrielle Peereboom:
    16 februari 2018
    Wat een geweldige verhalen Soof. Ik ken je niet persoonlijk, maar door de verhalen voelt het wel zo. Fijne tijd in je volgende land.
  3. Maud:
    16 februari 2018
    Je verveelt je niet, geloof ik😜. Kus💋
  4. Ineke:
    16 februari 2018
    Leuk verhaal weer.ga genieten van de laatste dagen,ook hier zul je nog iets nieuws ontdekken en dan op naar Bangkok en Noortje!!! Dikke knuffel !!
  5. Wietske:
    25 februari 2018
    Wat heerlijk om
    Jouw blogs te lezen! Veel geluk en plezier daar!!
    Groetjes Wietske