Het nieuwe avontuur

26 februari 2018 - Ko Pha Ngan, Thailand

Daar gingen we dan alleen op pad naar hikkiduwa, wat alleen het busritje was want dave en dario kwamen naar het zelfde hostel. Ook anna en emiel waren op dezelfde plek. Wat makkelijk aan sri lanka is, is dat het zo klein is en na een tijd daar gereist te hebben krijg je een soort vrienden groepje. Wat super leuk was om zo laaste dagen af te sluiten. De dag van aankomst naar het strand gegaan en daar mega grote schilpadden gezien, ook werden baby schildpadden los gelaten in de zee wat super leuk was om te zien. Daarna gezellig drankjes gedaan in het hostel.

De volgende dag op pad met 5 mensen van hostel om te gaan snorkelen. In de kust lagen op 100 meter wat rotsen en daar wouden we graag heen. We dachten dat we hier wel heen zouden kunnen zwemmen. Het zag eruit of het best dichtbij was. Ons plan verteld aan de locals en werden eigenlijk vol uitgelachen, want zwemmen was geen optie. Toen maar op de boot gestapt met een tour mannetje om daarheen te gaan. Het was super helder water en er waren genoeg vissen te zien. Uiteindelijk ook nog een schildpad daar gezien. Toen begon het grote avontuur de guide kwam met het top idee om op de rotsen te klimmen zodat we op de hoogste rots in het water konden springen. Dit was een gevalletje makkelijker gedaan dan gezegt. Om op de rots te komen was het een behoorlijke klim. Op bloten voeten op rotsen die uit een soort kristallen bestonden. Dit deed dus super veel pijn aan je voeten. We kwamen bij een rots waar je een soort van rigeltje had waar je langs moest lopen zonder echt plekken te hebben waar je je goed aan kon vast houden. Ik stond op de rots en zag even me leven in een lichtflits voorbij schieten, ik had geen grip meer en viel bijna weg. Maar ik heb het gehaald. Toen kwam de volgende uitdaging, van deze rots omhoog springen over een afgrond van 1 meter breed en 4 meter diep. Ik dacht dat mijn hoogtevrees wel mee viel, nou niet dus! Ik heb er 10 minuten over gedaan om te durfen te springen. Uiteindelijk redden ik het net. En ja hoor dan weer de volgende uitdaging om van de rots in het water te speingen te springen. 5 meter hoog klinkt niet zo hoog maar als je daar staat valt dat toch vies tegen. Je had 1 meter waar je in kon springen en anders sprong je op een rots en was het afgelopen. Na weer 10 minuten te staan pikkeren om te gaan, als een gek gaan rennen, ogen dicht en gesprongen. Dit is zo'n gevalletje eens maar nooit meer! Toen uit water weer op de rotsen te klimmen om aan de andere kant te komen. Ja hoor daar ginf soof vol op der bek. Ik dacht dat niks had behalve wat kleine schaafwondjes. Tot dat stil stonden bij onze snorkelspullen en het bloed zat letterlijk overal. Maar waar het vandaan kwam geen idee? Uiteindelijk lag de onder kant van me voet goed open. Ohja op de sri lanka manier is me wond afgeplakt. Je raad nooit hoe ze dit doen, oploskoffie wordt op je wond geduwt en een pleister erover. Geen goed idee want koffie ging niet meer uit me wond!

In de avond hezellig drankjes gedaan en daarna uitgegaan. Een keer geen strand feestje maar in een luxe hotel. Hikkiduwa staat bekend als het russen resort en dat was ook wel duidelijk mensen spraken je aan in russisch en konden vaak geen engels. Veder leuke avond gehad met het groepje van hostel.

De volgende dag lekker uitegebrakt bij het hostel en cas kwam ook weer aan. Veder niet veel beleeft. Daarna kwam lennart ook nog aan en was het leuk om laaste dagen door te brengen met mensen waar ik toch een tijdje mee heb gereist.

Daarna samen met flo door gereist naar colombo zodat we dicht bij het vliegveld zaten. Er werd vertelt dat het een reis van 3 uur zou zijn. Dit viel vies tegen. We zijn uiteindelijk bijna 7 uur bezig geweest. We hadden een heerlijk hostel waar niet veel was maar even lekker relaxen. De volgende dag was vooral afwachten tot ik kon vliegen. Ik vloog pas om half 2 s nachts. Dat was even pittig. Op naar het vliegtuig waar je al 4 keer werd gecontroleerd voordat je uberhaubt je tas incheckte. En natuurlijk gaat hier ook lekker alles op een sri lanka tempo. Dus nog in stress of ik het wel zou halen. Ik had het vliegtuig weer zo verwacht als de vlucht van dubia naar sri lanka. Klein en ongemakkelijk maar niks bleek minder waar te zijn. Super chil vliegtuig met touchscreen tv, toppie dus! Een vlucht van 3.5 uur dus dat was zo voorbij.

Daar kwam ik dan aan in bangkok. Met een dubbel gevoel, ik had super veel zin in een nieuw avontuur want sri lanka was geen avontuur meer naar 6 weken je kende eigenlijk alles wel. Maar ik had hier zo'n top tijd gehad dat dan maar weer afwachten is hoe het in een nieuw land wordt.
Wat een shock had ik toen in uit het vliegveld liep. Ik keek om me heen en dacht even dat ik weer thuis was. Het is hier super westers. Normale wegen, echte busstops, schone straten, geen zwerfhonden en geen gestoord verkeer. Het was echt even wennen om van sri lanka naar hier te komen. Wat aan eene kant heel fijn is want ik heb de vieste plek als eerst gehad dus de rest kan altijd mee vallen. En dat doet het ook. De eerste dag beetje geslapen en afgewacht tot noor kwam. Daar was ze dan , super leuk om elkaar na 3 maanden weer te zien. Even de straten van bangkok door gelopen en lekker wat streetfood gehaald. Wat was ik daar blij mee, even wat anders dan kottu en rijst. De volgende dag gingen we naar shoppingmall want al me kleren zijn kapot en zo vies, dus ik wou wat leuke kleren kopen. Na 4 shoppingmall en niks kunnen vinden omdat het allemaal wel leuk is maar niet backpackstijl lekker naar hostel gegaan en nog even wat gegeten en gedronken.

De volgende gingen we vol goeie moet op pad om naar de tempels te gaan maar we hadden er even niet bij stil gestaan dat we geen lange broek mee hadden. Oeps beetje dom om dat na 6 weken in sri lanka gewent te zijn nu niet te beseffen. We werden aangesproken door een tuktuk persoon, die ons kon rond rijden voor 1 euro voor 3 uur. Wij dachten dat is niks, doen we. Op pad naar de andere tempels die iets minder druk zijn. Veel gezien en het was super mooi. De tempels zijn hier toch een stukje mooier dan in sri lanka. Hier kan je ook werkelijk de tempels in. Je kijkt niet alleen naar boedda beeld dus dat is zeker een verbetering. Toch bleek er een addertje onder gras te zitten, we werden gedropt bij de touristen info punt, wat opzich fijn is want we hebben niet echt een plan hier. Maar we hadden geen tickets gekocht dus de tuktukdriver was niet heel blij met ons, we moesten ee naar nog een. Wat bleek, het was zo goedkoop omdat ze je daar droppen en dan krijgen zij een coupon voor gratis bezine. Maar we hadden niks gekocht dus ons mannetje was een beetje boos. Toch gewoon die euro betaald en weg gelopen. Daarna zijn we naar JJ Green nightmarket gegaan. Wat echt super leuk was. Het was een plek waar alle locale studenten bij een komen om lekker te eten en drankjes te doen en je ook leuke kleren kan kopen en allemaal leuke vintage dingen. Super leuke om een hele nacht door te lopen. Maar ook hier niet geslaagd voor kleren.

De volgende dag dan op naar het grote paleis samen met noor en marel. Het was een mega complex met tempels en het paleis zelf. Wat super mooi was om te zien maar wat veel mensen. Daarna wouden we nog meer tempels bezoeken maar het begon heel hard te regenen. Toen wouden we s avonds uitgaan. In nederland zijn we gewent om pas rond 1 uur uit te gaan. Niet normaal hier dus want alles sluit om 2 uur. Wat raar is koh saon raod wordt als het backpack vallah gezien maar we vonden dit toch best tegen vallen. Het is een straat die niet eens super groot is. Het gehalte is veel engels veelste bezatten jongeren die op straat lopen rond te slentere . Uiteindelijk wel een club gevonden. Hele ervaring opzich party met de locals! Wel gezellig met een groepje mensen van het hostel.

De volgende dag verrassend weer naar een shoppingmall geweest.. om geheugenkaart te kopen want ik heb al veelste veel fotos. Veder een dagje lekker rond gehangen en beetje uitgebrakt. We hadden hier wat geluncht in een soort van foodcorner idee. Ons eten besteld bij een krampje. We gaven het geld maar moesten ergens anders betalen. Nouja je had dus een pas nodig om het eten te scannen en te moeten betalen ergens. Het was een vaag gebeuren en we snapte er niks van. Die pas hadden we ook niet en toen om ons heen zaten te kijken zaten er ook geen buitenlanders. We hebben rustug genoten van ons eten. Toen kwam ik met het plan om maar gewoon weg te lopen. We hadden namelijk echt geen idee hoe anders moesten doen, behalve zo'n pas kopen maar dat is veelste duur. Het stond altijd al wel beetje op me bucketlist dingen om zomaar keertje weg te lopen. Het eten had ook maar waarde van 1 euro dus dan voel je je ook niet zo slecht. Toch vondwn beetje spannend maar zijn maar gewoon als domme buiteblanders weg gelopen. Oeps, sorry!
Om 9 uur moesten we naar de bus om naar koh pangan te gaan. Wat een luxe bussen en masale dingen. Uiteindelijk kwamen volgende dag om 12 uur aan, het was een pittig lange reis.

Ook nog een leuk verhaal, wij hadden al een hostel geboekt voor koh pangan omdat dit het full moon party eiland is. Overal stond dat het heel vroeg zou zijn volgeboekt dus thuis hadden we al wat geboekt. Eigenlijk hebben we hier alle twee niet meer naar omgekeken. Totdat we in bangkok aan kwamen. Wat bleek we hebben 6 nachten geboekt in soort hostel resort voor 20 euro per dag. In backpack leven kan je hier bijna een hele dag van leven. Dit viel bij ons even zuur maar we konden het niet meer cancelen en anders moesten we alles betalen. Nu zitten we als een soort prinsesjes aan ons zwembad met een prive strand waar niemand anders is. Wat ook wel lekker is oeven luxe maar er is niemand in ons hostel. Gelulkig hebben we elkaar!

Morgen gaan we op pad op de scooter om het eiland te verkennen en daarna gaat het feesten beginnen!

Xoxo