Genieten

8 januari 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Als een echt westers persoon begin ik me verhaal om even te zeuren over mijn vliegreis, ik vloog met tui naar dubia ineerste instantie wist ik niet eens dat tui internationaal vloog. Maar een goeie oplossing want het bespaard veel geld, normaal vind ik vliegen prima, ik slaap toch eigenlijk altijd wel. Natuurlijk was er weer eens vertraging, gelukkig viel het mee en was het maar 1 uur. Toen het vliegtuig, het was een vliegtuig waar je normaal gewoon mee naar spanje vliegt dat is prima maar 6.5 uur is toch een minder pretje zonder tv en lekker krap. Maar we hebben het overleeft. Aangekomen in dubia, ik kwam niet aan op internationale vliegveld maar een ander klein vliegveld midden in de woestijn waar het normaal super rustig is maar er was weer eens een actie dus waren het mega lange rijen. Het eerste toen binnen kwam viel me meteen de rolex klok op, wat natuurlijk alleen in dubai kan.

Door alle rijen heen en bagege eindelijk te hebben, wat ook nog een ding was ik pakte me backpack en mensen begonnen me meteen aan te staren, wat ik ook wel snap want wat moet je in zo'n land met je backpack?!
Daar stond de familie dan me op te wachten die daar toch al 1.5 uur op me stonden te wachten , super lief! Naar huis gegaan en lekker geluncht en wat is het genieten om weer lekker buiten te kunnen zitten zonder 20 lagen aan.
En om de vakantie meteen goed te beginnen zijn we maar naar het strand gegaan, wat na 1 uur toch vreselijk koud was eigenlijk. Beetje verwend want het was wel 25 graden maar toch te koud dus zijn we maar weer gegaan.

Besloten om me reis meteen goed te beginnen en de cultuur in te duiken zijn we met de familie op pad gegaan naar klein india, wat hier oud dubai is. De enig plek in dubai wat eigenlijk nog echt cultuur heeft. We hebben bij 3 verschillende dingen gegeten, de streetfood van india wat overheerlijk was en alvast een voorbereiding was op sri lanka. Op een plek kregen we de saus die erbij hoorde in plasic zakje mee wat er toch wat minder fris uit ziet maar hier zou ik maar alvast aan moeten wennen. Ook hebben we de toeristische bootjes gedaan die over the greek of dubai varen en wat nogal oldschool ponden zijn maar wel mooi met alle gebouwen die verlicht zijn.

The next day de o zo bekende dubai mall, wat al een stad opzich is en waar je makkelijk verdwaald raakt. Op zoek naar een lange broek want ik had me toch niet helemaal goed voorbereid op de arabische cultuur en de kou die hier toch nog is. Want alleen maar korte broeken worden hier niet geaccepteerd, en dat is wel logisch veel mensen lopen hier helemaal gesluired rond en dan kom ik aan veelste wit dat ik ongeveer licht geef in veelste blote kleren voor hier, oepss..
Daarna gingen we weer de cultuur in en gingen we eten bij een arabische restaurant. Echt heerlijk, zo kom ik die 7 maanden wel door want al dat eten kijk ik nu al naar uit! Dat wordt niet afvallen haha

Day 3, zijn we verrassend weer naar de mall gegaan niet om te shoppen maar omdat hier eigenlijk alle hoogte punten uit dubia zijn, en heb ik samen met me nichtje heerlijk de toerist uitgehangen wat zei wat minder vond omdat ze hier natuurlijk is opgegroeid. Maar we hebben der aan paar leuke fotos aan overghouden!

Vandaag is iedereen weer op school en aan het werk, nouja dat waren ze gister ook al want de weekende lopen hier wat anders dan bij ons dus mijn dag gevoel is compleet weg, wat eigenlijk heerlijk is want het is immers vakantie. Deze dagen wordt vooral genieten van de luxe die ik hier nog heb, een grote kamer met badkamer, een heerlijk bed en een zwembad in de tuin dus ik vermaak me wel!
Dan kunnen we straks uitgerust beginnen aan het echt grote avontuur!

Xoxo

1. Marco den Hartog:
    8 januari 2018
    Klink niet verkeerd. Heel veel plezier.
  2. Nienke van Tartwijk:
    Leuk Soof! Ziet er goed uit. Groetjes aan de fam xx Nien
  3. Maud:
    8 januari 2018
    Zwaar leven..... geniet nog van de luxe! Liefs uit de sneeuw! M&N
  4. Ineke:
    12 januari 2018
    Ziet er leuk goed uit Soofje,nog een nachtje bij de Fam en dan gaat het beginnen!!
    Liefs en goede reis verder xx