Hello sri lanka

18 januari 2018 - Negombo, Sri Lanka

En dan stap je het vliegtuig in, wat al een hele belevening opzich is. Wat kunnen deze mensen veel zooi meenemen , koffers waar ik 2 keer in pas, tv schermen en weet ik veel wat voor rotzooi nog meer. Mag je eindelijk op een vlucht 40 kilo meenemen kom ik aan met me lullig 9 kilo..
Bij het inchecken ging het ook zo sloom, dus ben ik maar als domme buitenlander in de verkeerde rij gaan staan, wat dus goed werkte want ik was toen binnen 5 minuten klaar. Natuurlijk weer vertraging. Dan is eindelijk het hele vliegtuig vol geladen, waardoor je bij jezelf gaat afvragen of je niet naar beneden stort zo zwaar beladen is dit ding wel. Ergste vliegreis die ik heb gehad tot nu toe in me leven.. Deze mensen hebben ook een tempo , not!! Dat gaan deze aankomende maanden nog wel leren om heel geduldig te worden..

Het vliegtuig is zeker budget, dat is een ding wat zeker is. De stuwardessen die in rokken met een croptop lopen is ook bijzonder om te zien. Hele families die hier zitten met krijzende kinderen en waar ik alleen maar aan kan denken is slapen. Ohja en niet ziek worden door al die virsus en lucht die door dit vliegtuig circuleerd..

Dan zijn we eindelijk aangekomen op bestemming en wat is het mooi als je in taxi zit naar het hostel. Ja de taxi, nog even de luxe voordat het alleen maar bussen en treinen worden. De woestijn en hoge torens zijn omgeruild voor alleen maar groen en schattige huisje. Bij me hostel aangekomen moest ik even slikken en bedenken ohja we gaan terug naar de basics. Geen warm douche water , een douche die soort van buiten is. Ook nog een leeg hostel wat aan de eene kant fijn is want je de kamer met niemand hoeft te delen maar wel echt alleen bent opeens. Dat viel best even zwaar, ook na lange reis en weinig slaap. Ergens wat ontbeten en maar rond gaan lopen. Nouja de straat uit want veder is het niet veel. Op naar het strand, wat ook even slikken was. Moe van me reis en maar met twee uurtjes slaap wou ik graag even rust en liggen op het strand. Maar de mannen hier komen op je af , alsof je honing op je kont hebt. Als je zegt dat je nederlands bent komen ze met wiet aan of gaan ze nederlands praten. Uiteindelijk gezellig mensen gevonden en op strand een biertje gedaan en een lekkere curry gegeten.

De volgende dag ook nog in negombo gebleven. Heerlijk even alleen geweest wat rond gelopen en heerlijk op strand gezeten. Weer iemand ontmoet en volgende dag met 2 andere meiden naar de volgende bestemming gegaan. We gingen vroeg op pad, om 9.15 ging de trein maar we moesten eerst met de bus. We waren niet eens een beetje op tijd, een uur later kwamen aan. Snel de trein in gestapt naar een ander perron. Mensen zijn hier heel vriendelij en zijn altijd bereid om je te helpen, dat is heel fijn. Engels is af en toe een puntje maar met hand gebaren kom je er wel.

Daar zaten we dan in de 3e klas bij alle locals. Gelukkig hadden we een plaats om te zitten. 5 uur lang was de reis, het was heel mooi overal is het groen en zie je meest raare dingen voorbij komen. Het was niet zo warm dus dat scheelt ook weer. Aangekomen op bestemming Anuradhapura en op naar het hostel wat ook 4 rondjes was met tuktuk omdat we het niet konden vinden.

De volgende dag zijn op pad gegaan met de fiets, wie had dat nog verwacht. Op pad naar het tempelpark. Het eerste deel was super mooi. Het tweede,betaalde deel, viel wat tegen. Het was een mooie route om te fietsen maar niet heel bijzondere gebouwen. Ook konden we alle tempels niet in omdat eigenlijk allemaal soort van stoeppa's zijn en dus niet betreedbaar. Ook even wennen elke stoeppa die betreed is op bloten voeten. You love it or you hate it. Nou ik ben daar dus niet zo'n fan van. Maar het heeft ook wel weer wat om iedereen zo zien te lopen. Een paar mensen die paar huppeltjes maken omdat de tegels warm zijn. De mensen hier zijn mooi en overal zijn mooie kleuren wat dus een geweldig beeld geeft.
Overal hier in het dorp lopen apen rond, zelf midden in de stad. Bij het tempelpark waren de apen alleen iets bijdehander dus werd ik aangevallen door de aap omdat ik eten had. De schrik van me leven die beesten kunnen toch nog best eng zijn. 'S avond met allemaal nederlands heel westers bij de pizzahut gegeten, toch wel beetje erg eigenlijk om dat hier te eten. Maar wel lekker.

Dan weer op dat naar de volgende bestemming trincomalee. Met de local bus, dat is dus echt prima te doen. Ten eerste het kost niks voor een reis van 4 uur betaal je rond de 1 euro. Daarnaast is ook niet warm, lekker het raampje open en naar buiten staren naar het mooie landschap. Ook is nog super gezellig in een soort bollywoodstijl is de bus aangekleed en staat er de hele reis ook muziek op.
Nu gaan we wat heerlijk op het strand verblijven de komende dagen.

Xoxo

1. Ineke:
    18 januari 2018
    Leuk weer een blog! Fijn om je zo te volgen.ga genieten op het strand de komende dagen.
    Mooie foto’s .tot horen!
    Xx oma ineke
  2. Maud:
    18 januari 2018
    Zolang je aangevallen wordt door een aap, slaap ik goed 😜 have fun🐒