Bye dubai

13 januari 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Wat gaan de dagen eigenlijk toch snel zo, hoe ik maandag nog dacht hoe ga ik het toch overleven al die rust. Is het vandaag al weer zaterdag en vliegen we straks door.

Deze week was heerlijk, maandag en dinsdag lekker bij het huis uitgerust wat gelezen en nog wat dingtjes opgezocht voor sri lanka. Ook nog twee avonden mee gebokst met me oom, waar uit bleek dat ik toch redelijk fit ben, altijd fijn om te weten!

Woensdag naar JBR beach geweest , wat eigenlijk toch nog vreselijk koud was. Wat ook weer bijzonder was, sommige vrouwen lopen daar helemaal gesluimerd rond zodat je alleen nog de ogen ziet. Daar kijk je eigenlijk helemaal niet meer naar op na twee dagen hier maar als je het ziet merkte ik dat ik naar mezelf begon te kijken in plaats van naar hun. Je begint je toch een beetje ongemakkelijk te voelen. Hoe ik vrolijk rond huppel in me bikini op het strand, voel je je opeens heel naakt. En gaat er in je hoofd de vraag rond hoe zei naar je zullen kijken en of het in hun ogen dan echt not done is. De reachtie die dit oproept is dat je toch een wijde strand jurk aan wil doen terwijl dat eigenlijk niet nodig is want de meerderheid op strand loopt er zo bij als jou. Toen gingen we me neefje ophalen van school, ook nog zoiets zonder auto ben hier eigenlijk niks. Een metro is er wel maar dat loopt eigenlijk in een soort rechte lijn en is niet zo'n groot netwerk waardoor je vaak nog met taxi of auto naar de metro moet, over sommige dingen hebben ze hier niet heel goed nagedacht, wanneer er iets moet worden gebouwt wordt dat gewoon gedaan en daarna wordt er eigenlijk pas gekeken hoe ze dit gaan aansluiten op de rest. Ook weer zoiets wat in nederland nooit zou gebeuren, bij ons zit alles zo vast aan regels en wordt er maar eindeloos overlegt.

Dan over de scholen hier, de school van me neefje is een hele campus opzich, wat wij in nederland ons niet kunnen voor stellen. Mijn middelbareschool was groot voor nederlandse begrippen maar vergeleken de school hier valt dat helemaal weg. Hele sportvelden en zwembaden en me neefje die volgens ons systeem pas in groep 6 zit al leert met robots te werken en er staan 3d printers bij elementryschool. Wat een verschil is dat toch..

Donderdag heb ik zelfs nog gewerkt bij het bedrijf van me oom en tante om toch nog wat extra centjes bij elkaar te sparen. En om hun werkomgeving ook te zien was heel leuk! In de avond begint hier het weekend en ben ik samen met me tante naar de mall gegaan, zie je maar weer dat je bijna altijd weer uit komt op de mall hier. Daarheen gegaan om heerlijk chinees te eten, wel een aparte versie ervan. Het was te vergelijken met een soort pasta die gevuld was met verschillende dingen. Natuurlijk smaakte het verre weg hetzelfde als pasta. Maar het was heerlijk, ben pas net op reis en al heel veel verachillende keukens gehad!

Daarna naar de biosscoop geweest, wat een heerlijk feel good movie was. Ook nog zoiets, kom ik hier als backpacker met me rugzakie op zonder eigenlijk echt fatsoenlijk kleren, waarmee je dan in de mall komt waar iedereen netjes gekleed is. Ik heb me lang niet zo miskleed gevoelt denk ik..

Vrijdag zijn we weer JBR beach gegaan, voor het eerste was echt lekker strand weer dus samen met me neefje besloten dat we eigenlijk nog wel moest zwemmen, dat had ik nog niet gedaan hier omdat het zo koud was, heel dapper gingen we naar het water toch nog koud maar we hebben gezwommen!
Daarna zijn we naar de woestijn gegaan, om de zonsondergang te bekijken vanuit daar. Het is mooi om te zien dat in zo'n grote stad als dubai waar het altijd druk is en elke vierkanten meter eigenlijk helemaal wordt vol gebouwt er nog kilometers aan woestijn is waar nog maar een paar mensen leven om kamelen te houden en er veder helemaal niks is. Wanneer je daar aankomt en je je campingstoeltje uitklapt, ervaar je de rust en geniet je van het uitzicht naar eigenlijk helemaal niks behalve wat zandkorrels en een mooie zonsondergang. Dit was de perfecte afsluiting van de heerlijke week hier!

Maar dan gaat nu het echte avontuur beginnen, en ik ga hier het veilige luxe oort verlaten voor sri lanka. Deze afgelopen dagen ben ik eigenlijk helemaal niet bezig geweest met het echte backpacken, het voelt hier als een luxe vakantie. Voor me gevoel vlieg ik zometeen naar huis maar dat is zeker niet het geval we hebben nog wel even voordat ik echt naar huis vlieg. Met toch een beetje zweetende handjes stap ik zometeen op het vliegtuig naar het onbekende. In de hoop dat ik de tijd van me leven ga ervaren.

Xoxo

1. Ineke:
    13 januari 2018
    Komt helemaal goed met jou,mooi verhaal weer,hoop dat er nog vele volgen!!
    Liefs,ook van Fred
  2. Sanne:
    13 januari 2018
    Have fun lieverd ga genieten en laat t gebeuren lu😘😘
  3. Nienke van Tartwijk:
    Geniet ervan schattie!!
  4. Maud:
    Go girl!
  5. Marianne Meijer:
    14 januari 2018
    Veel plezier Sophie, dat wordt een onvergetelijk avontuur zo: geniet ervan!!!