Even blijven hangen?!

10 juni 2018 - San Vicente, Filipijnen

Aangekomen op bali liep het iets anders dan verwacht, het eerste waar we heen gingen was het ziekenhuis voor noor. Ze was de vorig dag heel ziek geworden dus een check up was nodig. Er werd bloed geprikt en daarna konden we naar ons villatje om daar op de uitslag te wachten. Deze was niet zo goed het was denege, na 2 dagen moest ze weer op controleren en er werd toen gezegt dat ze opgenomen werd voor paar dagen. Wat uiteindelijk er voor zorgde dat ze naar huis is gegaan.. ze eindig ons reis samen wat anders dan verwacht.

In de tussen tijd heb ik me prima vermaakt, de eerste 2 dagen was mama er nog. We hebben een dag trip naar ubud gedaan en rond changgu en kuta rond gereden om nog een tempel te bekijken. En de rest van de dag hebben we alle marktjes leeg gepluneerd. Daarna was tijd dat mama me weer ging verlaten, na super leuke dagen samen. Het fijn om dit te kunnen delen en te laten zien hoe ik de afgelopen maanden heb geleeft.

Indro en ik hadden een berichtje in de facebook groep gegooid of mensen mee wouden doen met een villa, zo vonden we een groep van 9 mensen waar we een villa mee hadden gehuurt. De hele dag daar lekker lopen chillen en weer even een nederlands feestje gebouwt met ze alle. Het was zo gezellig dat we hadden besloten om nog een dag een villa te huren, we moesten wel verplaatsen naar een andere maar dat was prima. We voelden ons allemaal even geen backpacker meer, en was het echt even genieten. De dag erna hadden we met 5 van de groep nog de villa geboekt waar ik ook met mama al had gezeten. De dagen waren gewoon lekker chillen en genieten van het lekkere eten overal.
Daarna was het tijd om ons luxe leventje achter te laten, en op naar layday hostel. Toen we aan kwamen was de poolparty al op volle touren en dat zetten even de toon hoe aan komende dagen hier zouden zijn. Een groot feest met geweldige mensen. De standaard dag van chillen bij het zwembad en lekker eten, af en toe naar finns beachclub. Wat een mega luxe beachclub was. Waar je je ogen uit kon kijken naar mensen en heerlijk met een drankje in het zwembad kon genieten. 'S avonds waren de avonden gevult met feesten in het hostel daarna door naar oldmans en daarna naar sandbar. De laaste avond was er villa party ergens waar ik heel spontaan met nien en daph heen ben gegaan. Wat nogal een gedoe was, grab is in veel delen van bali verboden. Zodat de local taxi's ook werk hebben alleen vragen ze belachelijk hoge prijzen, dus grab blijf je toch maar proberen. Dit hadden we ook geprobeerd maar omdat voor het hostel net een jongen zit die soort van taxi iets heeft worden grabs gewoon geblokt, met 5 scooters komen ze eraan en blokken ze de weg. Soms gaat het zo ver dat de grabdriver in elkaar word geslagen of nog veder... Wij werden uit onze eerst grab getrokken en zijn veder gaan lopen, toen kwam er een andere grab waar we weer uit werden gehaalt en toen nog een. Toen zijn we maar een tijdje gaan lopen op naar een cafe iets. We werden al die tijd gevolgd door de taximaffia zo als ze genoemt worden. Uiteindelijk zijn we iets gaan eten en daar hebben we een grab naar toe gehaalt en toen snel der in gevolgen en gaan rijden. Dit alles had zo'n 2 uur geduurt dus voordat we daar aankwamen was het alwaar 11 uur.
Aangekomen bij villa wat van david ze oom was waar dus mochten chillen en feesten maar niet slapen. Het was al donker dus veel van villa zagen niet meer, maar het was echt bizar. 4 verdieping met het mooiste uitzicht op de zee, een echt infinitipool. Het was bizar. We moesten hier alleen weg komen wat een uitdaging was want grab kwam hier niet en het was zo afgelegen dat geen taxi te vinden was. Uiteindelijk hebben we de staf geroepen die geen engels konden en maar gevraagt of zei ons ergens konden afdroppen. Zo belande we in hotel achtig iets.

We hadden met een groep van 8 al besloten dat het wel weer even tijd was om ergens heen te gaan, dus hadden we met ze alle een villa in uluwatu geboekt. Hier zijn we de volgende ochtend heen gegaan wat ook weer lijden tot een geweldig taxi ritje want we hadden de verkeerde gegevens 2 uur later waren eindelijk bij villa aangekomen wat eigenlijk maar ritje van 10 minuten moest zijn.. oeps haha
Daarna weer is een dagje chillen en weinig uitvoeren, s avonds gezellig gegeten en wat drankjes gedaan. De volgende dag gingen we naar dezelfde villa waar de party was, om het nu even bij daglicht te zien. Het was geweldig, het zwembad waar je een geweldig uitzicht hebt, de zee en het strand waar bijna niemand is. Even een fotoshoot met ze alle gehouden want dit is wel het plekje voor perfect picture. Daarna heerlijk genoten hier. Elke 10 minuten was er wel iemand die even naar rand van zwembad liep om te kijken en even te beseffen hoe goed we het nu hadden. 'S avonds was het tijd voor een feestje bij singelfinn, wat op zondag de plek to be is. Het was super druk maar wel gezellig. Een echte surfsfeer hing er.
Na nog dagje chillen en beetje rond scooter was het tijd om weer naar het vertrouwde layday terug te keren. Mijn laaste 2 nachten in bali. Wat weer eindig in goeie feesten en veel gezelligheid. Nog even gechilt en van mooie zonsondergang genoten bij finns.

Het was tijd om nu echt hier weg te gaan, iets te lang blijven hangen hier. Om 7 uur vertrok ik naar vliegveld, om half 12 was mijn vlucht naar manilla. Daar aangekomen moest ik naar een andere plek toe maar de bussen reden nog niet dus de enige optie was de taxi. Daarna hier nog overstap van 4 uur en op naar pps. Vanuit hier meteen met minivan door naar port barton wat ook nog reis was van 4 uur.

Nu is tijd om het eiland palawan te ontdekken en weer even een totaal andere omgeving te zien!